Niezwykła Teczka Pana Kleksa.
- W teczce na kolorowych karteczkach opisz, wynalazki, niezwykłe przedmioty pana Kleksa. ( minimum 10 karteczek)
- Kartka wielkości ok. 10 cm szer/ 20 dł. Na wierzchu ilustracja przedstawiająca opisywany przedmiot, wynalazek.
- W środku Opis 7-10 zdań. Np. Co to jest, jak wygląda, do czego służy/ kiedy stosować, na co pomaga…
- Wąski pasek przeznacz na tytuł/ nazwę np. Nazwa przedmiotu, wynalazku.
- Gotową karteczkę przyklej do teczki.
- Zaplanuj wnętrze teczki np. podziel na części poświęcone: wynalazkom, dziwnym przedmiotom.
- Wierzch teczki – 2 okładki zaprojektuj według własnego pomysłu, tak aby był związany z lekturą.
Tajemniczy kuferek Pana Kleksa
- Karton ozdób w taki sposób, aby był związany z lekturą.
- W kartonie zgromadź niezwykłe przedmioty, wynalazki Pana Kleksa. ( min. 10).
- Do każdego rekwizytu dołącz opis.
- Opis: Co to jest, do czego służy, np. kiedy, na co, po co stosować. (od 7 – 10 zdań)
- Wszystkie opisy, teksty pisz ręcznie, starannie.
- Rysunki wykonuj samodzielnie, nie kopiuj, nie kseruj.
- Prace przynieś na pierwszą lekcję z lekturą .
Kryteria oceny:
- Praca na temat: zawiera wszystkie elementy ( najmniej 10 przykładów), opisy: 0-5 p.
- Teksty opisów napisane są na temat, poprawnie, bezbłędnie. ( od 7-10 zdań) 0-5p.
- Teksty pisane są samodzielnie, nie kopiowany, odręcznie, starannie, estetycznie, samodzielnie wykonane ilustracje. 0-5p.
- Praca jest pomysłowa, twórcza – własne pomysły ucznia. 0-5